GRUPA IV – MUSZELKI

  Drodzy Rodzice!

W związku z sytuacją jaka zaistniała, prosimy wszystkich o pozostanie w domach.  W tym miejscu zamieszczać będziemy zabawy i ćwiczenia, które, mamy nadzieję , staną się inspiracją do ciekawego spędzania wspólnego czasu w domu. Zachęcamy również do zaglądania w zakładki innych grup wiekowych w poszukiwaniu inspiracji.

======================================================================================

 

W związku z nową rzeczywistością spowodowaną zagrożeniem koronawirusem,

zachęcamy do zapoznania się z przydatnymi informacjami,

dotyczącymi przygotowania dzieci do powrotu do przedszkola.

⇒Pakiet-Informacyjny-rodzic

======================================================================================

Cały tydzień bardzo sumiennie i staranie pracowaliście realizując nasze propozycje zajęć.

Dziś mamy dla Was jeszcze dwa zadania.

Pierwsze z nich:  gdy klikniecie na żabkę to pojawią  się mieszkańcy z majowej łąki, których trzeba policzyć.

Drugie zadanie pojawi się gdy klikniecie na motylka i będzie nim   „ bystre oczko”, które polega na odgadnięciu  zwierzątka z niepełnego obrazka. Nie zwlekajcie, klikajcie, liczcie i zgadujcie.

======================================================================================

Pobudzająca wyobraźnię aktywność z użyciem plastikowych nakrętek z recyklingu i odrobiny plasteliny polegająca na tworzeniu ludzików. Konstruowanie ludzików z nakrętek to świetne zajęcie zarówno dla przedszkolaków jak i nieco starszych dzieci.

Materiały i przybory:

  • różnokolorowe plastikowe nakrętki
  • plastelina – mogą być pomieszane resztki
  • biały groszek lub fasolka

1. Konstruowanie ludzika rozpoczynamy od wyboru największej nakrętki na podstawę.

2. Na nakrętkę kładziemy 2 kulki z plasteliny a następnie umieszczamy na niej kolejną nakrętkę. W ten sposób powstaje ciałko ludzika.

3. Na nakrętce umieszczonej na szczycie robimy oczy – w przyklejone kulki z plasteliny wciskamy nasionka groszku.

4. Z plasteliny wykonujemy również pozostałe elementy postaci: ręce, uszy, usta, zęby…

5. Ludziki są niezwykłym obrazem kreatywności dzieci.

Bogactwo możliwości konstruowania z nakrętek i plasteliny to wspaniałe ćwiczenie kształtujące wyobraźnię dzieci. Ta zabawa wypełni czas dziecka radosnym tworzeniem!

Źródło : www.ekodziecko.com

======================================================================================

Dzisiejszy wpis miał być o latawcach i zabawach na plaży…  Lecz pogoda nam się zepsuła. Więc zapraszamy do przeprowadzenia jednego doświadczenia oraz wykonania pracy plastycznej:

„Ciepło – zimno”

Przygotuj: dwie takie same szklanki lub słoiki, ciepłą i zimną wodę,  niebieski i czerwony barwnik lub farbki plakatowe, kartkę z bloku technicznego/pocztówkę/kartę do gry, miskę

Wykonanie:

Doświadczenie wykonujemy nad miską lub zlewem. Do pierwszej/go słoiczka nalewamy ciepłej wody, tak aby powstał menisk wypukły i dodajemy czerwony barwnik. Do drugiej/go słoiczka nalewamy zimnej wody, również po same brzegi i dodajemy niebieski barwnik. Słoiczek z ciepłą wodą przykrywamy np. pocztówką i wykonujemy doświadczenie „magiczna kartka”. Słoiczek szybko kładziemy „do góry nogami” wraz z pocztówką na naczynie z zimną wodą. Wyciągamy ostrożnie kartkę. Obserwujemy co się dzieje. Wskazówka: Lepiej gdy słoiki, szklanki są mniejsze bo łatwiej nimi manewrować.

Jak to się dzieje?

Temperatura ma wpływ na gęstość cieczy dlatego woda w słoiczkach się nie miesza.. Gęstość wody rośnie wraz ze spadkiem jej temperatury. Możemy zaobserwować to zjawisko w jeziorach.

==========================================

„ Kosmos w słoiku”

Potrzebne materiały: słoiki, wata, woda, barwniki (mogą być spożywcze, my użyłyśmy farbki plakatowej), brokat

 Sposób wykonania:

Do pustych słoików wkładamy jedną warstwę waty, obsypujemy ją odrobiną brokatu i wlewamy wodę zabarwioną wybranym barwnikiem. Czynność powtarzamy do momentu, w którym zapełnimy słoik watą, brokatem i woda z barwnikami i będziemy zadowoleni z powstałego efekty. My do każdego słoiki  użyłyśmy tylko dwóch barwników (niebieski plus zloty oraz niebieski plus srebrny). Was zapraszamy do większego eksperymentowania.

======================================================================================

Kochane Muszelki!!! Tak nas dzisiaj naszło  na wspominanie własnego dzieciństwa. Kiedy byłyśmy w Waszym wieku nie było tylu bajek w telewizji, telefonów komórkowych, tabletów i komputerów na których mogłybyśmy grać. Lecz to nie oznacza, że nasze dzieciństwo było nudne. Wręcz przeciwnie, bo stwarzało okazje do wymyślania różnych rzeczy. Jedną z nich  były SEKRETY zwane inaczej WIDOCZKAMI.

Oto SEKRET wykonany przez Nas ( z myślą o Was i o tym wpisie) Zachęcamy  Was do wykonania własnych Sekretów w pobliżu miejsca zamieszkania. Czego będziecie potrzebować:

  • małej łopatki, którą należy wykopać dziurę
  • kawałka sreberka, którym należy wyłożyć dziurę
  • kwiatów, kamyków, muszelek , które umieszczamy na sreberku
  • następnie należy położyć kawałek plastiku, my użyłyśmy zamknięcia od opakowania na płyty cd
  • teraz robimy zdjęcie aby przesłać na mejla grupowego 😛
  • i ostatni krok zakopujemy nasz SEKRET i pamiętamy w którym miejscu go zrobiliśmy aby móc za jakiś czas sprawdzić jak wygląda.

Czekamy na Wasze ZDJĘCIA

 

==========================================================================================

Dmuchajka to prosta zabawka z recyklingu– łatwa do samodzielnego wykonania a do tego znakomite doświadczenie naukowe dla dzieci! Należy tak wydmuchiwać przez nią powietrze, aby kulka unosiła się w powietrzu. A wszystko to za sprawą ciśnienia…

Materiały i przybory:

  • plastikowa butelka wraz z korkiem
  • nożyczki
  • gruby gwóźdź
  • kombinerki
  • słomka
  • chusteczka higieniczna

1. Z butelki odcinamy lejek.

2. Trzymając w kombinerkach gwóźdź nagrzewamy go nad ogniem a potem wypalamy dziurkę w nakrętce od butelki.

3. Do uzyskanego otworu w nakrętce wkładamy słomkę i zakręcamy ją na lejku. Z chusteczki higienicznej robimy kulkę i umieszczamy w dmuchajce.

4. Jako obiekty latające przetestowaliśmy również styropianową kulkę oraz piłeczkę ping-pongowe, ale niezmiennie najłatwiej „lewituje” zwykła jednorazowa chusteczka mocno zmięta w kulkę

Kiedy dmuchamy w słomkę, strumień powietrza wpada bezpośrednio pod kulkę. Kulka leżąc na dnie lejka blokuje ujście powietrza i wytwarza się wysokie ciśnienie. To ono wyrzuca kulkę do góry. Wyżej w lejku strumień powietrza się rozszerza, ciśnienie maleje więc kulka opada. Jeśli będziemy dmuchać z odpowiednią siłą kulka „zawiśnie” w powietrzu.

Źródło : https://ekodziecko.com

==========================================================================================

Dziś zapraszamy do zrobienia LUDKA, któremu po pewnym czasie urosną zielone włosy.

Aby zrobić LUDKA potrzebne będą:

  • cienkie rajstopy lub pończochy
  • trociny
  • sznurek, nitka lub gumki recepturki
  • nasiona trawy lub
  • papier, pomponiki, drucik kreatywny lub koraliki do ozdoby

 Sposób przygotowania:

  1. Do rajstop lub pończoch wsypać nasiona trawy lub owsa  (pończochę najlepiej rozciąć i nasiona nasypać na powstały kawałek materiału  ponieważ na czubku „głowy” nie powinien znajdować się szew ani klin.  Inny sposób to tak wsypać nasiona aby były na boku pończochy i tenże bok stał się ostatecznie czubkiem głowy.
  2. Następnie nasiona zasypać trocinami, ubić, zawiązać na spodzie pończochę. Można przy pomocy sznurka, nitki lub gumki  postarać się uformować uszy i nos.  
  3. Przyozdobić doklejając oczy i usta.
  4. Następnie nalać do szklanki wodę, zanurzyć ludka -będzie się unosił aż nasiąknie wodą, wtedy wyjąć i postawić w miseczce. Codziennie podlewać z góry wodą( najlepiej za pomocą spryskiwacza). Po ok. tygodniu powinna wyrosnąć trawa/owies.  którą (gdy osiągnie ok 5 cm) można przycinać i robić z niej fryzury.

=========================================================================================

 

W każdym domu z pewnością znajdzie się kilka nakrętek, klamerki czy taśma klejąca. Wszystko to możemy wykorzystać nie tylko do zabawy, ale też rozwoju motoryki małej.  W załączniku znajdziecie Państwo filmik instruktażowy ze strony Kreatywnie w domu. Zapraszamy https://www.facebook.com/watch/?v=762535550948172

==========================================================================================

Na dzisiaj drogie Muszelki mamy dla Was chińską łamigłówkę czyli TANGRAM. Jest to układanka znana  od ok. 3000 lat. Składa się z siedmiu elementów w postaci figur geometrycznych (tan), powstałych przez rozcięcie kwadratu. Są nimi:

  • 2 jednakowe duże trójkąty prostokątne ( pomarańczowy i niebieski),
  • 1 średni trójkąt prostokątny(zielony),
  • 2 jednakowe małe trójkąty prostokątne(niebieski i żółty),
  • 1 mały kwadrat(jasno zielony),
  • 1 mały równoległobok (fioletowy).

Cel łamigłówki

Celem jest odtworzenie położenia wszystkich siedmiu elementów tangramu w przedstawionym obrazku na podstawie jedynie kształtu jego konturów, a także wymyślanie własnych wzorów.

Reguły

  • w przypadku każdego obrazka należy wykorzystać wszystkie siedem elementów,
  • elementy nie mogą na siebie nachodzić,
  • element w kształcie równoległoboku można odwracać na drugą stronę.

Za pomocą tangramu można ułożyć tysiące obrazków: sylwetek ludzi i zwierząt, przedmiotów, figur geometrycznych. Jeśli jesteście ciekawi układanki kliknijcie w poniższy rysunek.

==========================================================================================

Ostatnio było dużo doświadczeń. Teraz zapraszamy Was do podjęcia różnych wyzwań.

Nie będą to zwykłe wyzwania bo będą wymagały współpracy i zaangażowania całej RODZINY

Oto pierwsze z nich czyli RODZINNY CHALLENGE NR 1:

 

Teraz czas na wyzwanie z kategorii MUZYKA . Myślicie, że to łatwe zadanie? Bez podpowiedzi Rodziców raczej nie odgadniecie wszystkich piosenek z bajek. Więc wraz z Rodzicami, kliknijcie w nutki i zaczynamy. https://www.youtube.com/watch?v=YauzgfWMThQ#menu

 

 

Czy Rodzice mają ochotę dowiedzieć się co dzieci o nich myślą i wiedzą? Jeśli tak to zachęcamy do przeprowadzenia z dzieckiem ankiety na swój temat. Jeśli w domu jest więcej dzieci to można ankietę przeprowadzić ze wszystkimi pociechami. Będzie więcej śmiechu i zabawy a może spojrzycie na siebie  w inny sposób. ⇒  quiz

=========================================================================================

Dziś proponujemy Wam zabawę plastyczną, magicznymi farbami, które zrobicie sami przy pomocy Rodziców.

Potrzebne składniki:

  • szklanka soli
  • szklanka mąki 
  • szklanka wody 
  • farby plakatowe lub barwniki spożywcze 

Etapy przygotowania:

  1. Sypkie składniki mieszamy ze sobą. Powoli dolewamy do nich  wodę i mieszamy tak aby powstała jednolita masa. Powstałą masę wlewamy do kilku miseczek lub pojemniczków  i dodajemy różne kolory farb bądź barwników. Mieszamy do uzyskania jednolitej kolorystycznie masy.
  2. Masa gotowa. Wiec zaczynamy malowanie. Malować można pędzelkami, patyczkami lub palcami. Nie oszczędzajcie farby, można śmiało robić grubszą warstwę. Malujemy w naczyniu, którego można używać w piekarniku lub mikrofalówce.
  3. Arcydzieła gotowe? Więc czas aby je wypiec. Można to zrobić: w kuchence mikrofalowej (30 sekund) lub piekarniku ( 180 stopni  przez 1-2 minut)
  4. Wyjmijcie obraz, chwilę pocieszcie się jego widokiem. A potem dotykajcie, wąchajcie, wałkujcie i róbcie to na co macie ochotę i na co Rodzice pozwolą.

Źródło inspiracji: https://ponadwszystko.com/rosnace-farby-zabawa-plastyczna/?fbclid=IwAR2YlWThWKx8U-WAquq1RogZ-Q-oDD-I3MIFbjyfziaFuuiP8jLK-WdagfU

=======================================================================================

Zagadka na dziś:

„Zjawia się po deszczu
w kolorowej szacie,
jej niezwykły urok
wszyscy pewno znacie.”

Tak,  odpowiedź to TĘCZA.  Czy tęczę można zaobserwować tylko po deszczu? Jak myślicie? Zapraszamy do poeksperymentowania. Będzie potrzebny słoneczny dzień i źródło wody ( wąż ogrodowy lub spryskiwacz do roślin). Gotowi? Zaczynamy:

  1. Stań tyłem do słońca ( w ogrodzie lub na balkonie)
  2. Psiknij zraszaczem lub wężem  prosto przed siebie.
  3. Obserwuj, jak na kroplach wody pojawiają się kolory tęczy. Zauważ, że jej wielkość jest inna w zależności od tego, czy patrzysz z bliska, czy z większej odległości.
  4. Poproś kogoś z rodziny żeby psikał wodą a Ty poobserwuj tęczę. Ile ma kolorów? Czy udało Ci się je zapamiętać? Jeśli nie,  obejrzyj film o tęczy: https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0
  5. Jeśli masz ochotę zrobić taką piękną papierową tęczę, szczegółową instrukcję, jak ją wykonać znajdziesz tu: https://www.youtube.com/watch?v=fOVx0T-f-zM

 

 

======================================================================================

Pojedliście w święta? Cóż to za pytanie. Każdy je więcej w święta i to nie tylko zdrowe rzeczy.  Dlatego dzisiaj zapraszamy na ćwiczenia z Lulisią. Przygotujcie trochę miejsca w salonie, butelkę wody i zaczynamy:  https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4&t=7s&fbclid=IwAR1ckYXI9Ldi6B45786SJDQK7-yf3-YuL8htqUq6p3K83Zo1mS2HYtiwuaw

Po ćwiczeniach czas na zasłużony odpoczynek. Siadajcie wygodnie na kanapę  i zapraszamy na wirtualną  wycieczkę po zoo Safari  w Borysewie   https://www.youtube.com/watch?v=J_G_ye6ZzMc

==========================================================================================

Jeszcze jedna propozycja na wykonanie swojego wielkanocnego zajączka. Tym bardziej ciekawa, że wykonać go możemy z różnych materiałów i schować do niego coś słodkiego dla naszych pociech. TU POBIERZESZ SZABLON  ⇒ zajączek

========================================================================================

Kochane Muszelki już niedługo Wielkanoc.

Może czas potańczyć ? Jeśli macie ochotę się poruszać kliknijcie na  Zajączka

==========================================================================================

Zając już zagląda nam do okien, wszędzie widać tylko….. jajka. A może by tak poeksperymentować z jajkami? Jeśli macie ochotę to zapraszamy do zabawy. Sprawdźmy czy uda się przecisnąć jajko przez wąską szyjkę butelki? Albo jak zachowuje się jajko włożone do octu, kawy czy coli?

Ale jaja

Zaczynamy od przygotowania  dwóch jajek – surowego i ugotowanego.  Sprawdźmy, które z jaj jest cięższe, czy są takiej samej wielkości i czy wydają jakiś dźwięk gdy się nimi potrząśnie. Pierwsze eksperymenty zakończymy – wyścigiem jaj! Zasady wyścigu są proste, wystarczy po wypowiedzeniu hasła: „do kręcenia … gotowi … start!” zakręcić jajkami i sprawdzić, które z jajek kręci się szybciej i dłużej. A gdyby, któreś z jaj „niechcący” spadło Wam ze stołu, możecie … z łatwością przejść do kolejnego eksperymentu!

Stłuczone jajko bardzo nam się przyda! Kolejnym zadaniem jest sprawdzenie  „jak oddzielić żółtko od białka?”. Do tego zadania potrzebujemy plastikowej butelki. Zatrzymujemy ją na jajkiem, lekko naciskamy plastik, by wypuścić powietrze i jednocześnie wessać żółtko do środka, wtedy szybko podnosimy, by żółta część nie uciekła nam z powrotem, tylko przekładamy do drugiej miski! Warto pozwolić dzieciom spróbować, nie dość, że to świetna zabawa to równocześnie dobre ćwiczenie dla paluszków.

A co z ugotowanym jajem, które zostało nam z pierwszego eksperymentu? Obieramy je ze skorupki i próbujemy wcisnąć do szklanej butelki. Niestety to się nie uda! Ale jest na to sposób – wystarczy by ktoś dorosły  wrzucił zapaloną zapałkę do butelki, a postawione na niej jajko w magiczny sposób wpadnie do środka! Magia? Nie, ale fizyka tak! Naukowe wyjaśnienie tego eksperymentu oraz  filmik znajdziecie tutaj.

Co wspólnego mają zęby z jajkami?

Zęby, podobnie jak skorupki jajek zawierają wapń. Aby sprawdzić jaki osad pozostaje na zębach po wypiciu zbyt dużej ilości coli, herbaty czy kawy, musimy zanurzyć jajko w wybranym napoju.  Po dwudziestoczterogodzinnym namaczaniu zobaczymy co z tego wyniknie.

Wszystkie eksperymenty zaczerpnięte są ze strony www.mamawdomu.pl – jeśli macie ochotę na więcej to warto zajrzeć TU

==========================================================================================

      Wielkanocne porządki zrobione???? więc  czas na dekoracje ! Zapraszamy do wykonania  zajączków. Wystarczy odrysować rączkę dziecka, dorysować oczka, nosek, wąsy i piękne ozdoby gotowe .  Tu znajdziecie instrukcję krok po kroku

ZAJĄC 

==========================================================================================
Dzisiejsza propozycja to aktywności, do wykonania których nie jest potrzebny dostęp ani do komputera, ani do drukarki…przydadzą się za to guziki w różnych kolorach i o różnych kształtach, kolorowe sznurki (grube nici), ewentualnie kolorowe klocki, albo kółeczka wycięte z kolorowego papieru.
Karty z opisami aktywności pobierzecie tu:     

=========================================================================================

Nie zwalniamy tempa, w związku z weekendem zapraszam do dużej porcji kodowania :

DYKTANDO GRAFICZNE

MYSZKA I SER – LABIRYNT

ŚLIMAKOWA GRA

SUDOKU- KOSTKI

WYSZUKAJ FIGURĘ

MANDALA

GRA PLANSZOWA BOCIAN

PROGRAMOWANIE DLA NAJMŁODSZYCH W WERSJI ON-LINE  https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/kids/puzzles/mazedots.htm?language=english&linkback=..%2F..%2F..%2Fmain%2Flogicpuzzles%2Findex.htm&fbclid=IwAR0L27wyUxvegCKGM8TO1Ef9nZiUcKAJsEDLh5eAkmPKWny_KGYyXNAmxnw

==========================================================================================

Drogie Muszelki i Rodzice serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie „Najpiękniejsza Pisanka”

Zwyczaj malowania jajek narodził się dawno temu w Persji. W tradycji chrześcijańskiej zdobione jajka są nieodłącznym elementem wielkanocnego stołu, symbolizującym rodzące się życie oraz nadzieję.

      Warunki udziału w konkursie:

  • Każdy uczestnik może wykonać tylko jedną pisankę w dowolnie wybranej technice i dowolnej wielkości
  • Przedmiotem konkursu są wyłącznie formy przestrzenne – obowiązuje kształt jaja
  • Należy zrobić zdjęcie wykonanej pisance. Na zdjęciu musi być widoczna kartka z imieniem  dziecka
  • Zdjęcia należy przesyłać na mejla grupowego: morskieskrzaty@wp.pl do 11 kwietnia 2020r ( Wielka Sobota)
  • Każdy uczestnik otrzyma dyplom,  za zajęcie trzech pierwszych miejsc przewidujemy nagrody po powrocie do przedszkola.

Z niecierpliwością czekamy na Wasze prace

Ania i Marta

==========================================================================================

Bardzo się cieszymy, że  rodzice i dzieci korzystają z naszych propozycji zabaw – dzięki Wam wiemy, że mimo wszystko warto się starać i nawet w tym trudnym czasie odnajdujemy sens naszych działań. Pozdrawiamy wszystkie dzieci i rodziców również, czekamy na więcej.

=========================================================================================

Skrzat Borówka to edukacyjny program dla dzieci przedstawiający świat przyrody i ekologii. Najmłodsi widzowie wędrują ze Skrzatem Borówką przez lasy, pola i łąki, spotykają zwierzęta i poznają zależności i złożoność natury. Skrzat Borówka, który ma wiele przygód, w przystępny i ciekawy sposób zachęca widzów do poznawania tajemniczego roślin i zwierząt. W pierwszym odcinku Skrzat Borówka poznaje ogród i spotyka w nim sympatycznego Skrzata Konewkę. https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo

 

==========================================================================================

Wiosna płata nam figle pojawia się i znika, jednak Święta Wielkanocne zbliżają się wielkimi krokami. Warto byłoby udekorować nasz dom oto kilka prostych propozycji ⇒ KURCZACZEK W JAJKU KURKA JAJO Z KURKĄ

==========================================================================================

ZAPRASZAMY DO PRZEPROWADZENIA EKSPERYMENTU Z DZIEĆMI POKAZUJĄCEGO JAK WAŻNE JEST PRAWIDŁOWE MYCIE RĄK

https://www.youtube.com/watch?v=idjXd0PwIxc

https://www.youtube.com/watch?v=Bq1KULLFHvY

 

KARTY PRACY PRZYGOTOWUJĄCE DO NAUKI PISANIA:

KARTA PRACY MALINKA

KARTA PRACY RYBA

KARTA PRACY ZABA

Kolejnym eksperymentem jaki proponujemy jest deszcz w słoiku, to naprawdę świetna zabawa – nie tylko dla dzieci. Potrzebne składniki i sposób przeprowadzenia doświadczenia znajdziecie Państwo

⇐⇐⇐TU 

Jeżeli macie ochotę rozkodować nowe obrazki to zapraszamy KARTA PRACY MUZYKA

a może nowa porcja #ZadaniaBezNudyhttp://bit.ly/ZadaniaBezNudy4

 

==========================================================================================

Nie od dziś wiadomo, że dzieci uwielbiają grać w gry komputerowe  – można  to wykorzystać i  podczas zabawy  uczyć dzieci nowych rzeczy. Zapraszamy do zabawy Cyferki dla dzieci

Alfabet dla dzieci

Ćwiczymy pamięć

Gra ekologiczna

==========================================================================================

Wiosna zagląda nam do okien, oto kilka propozycji zabaw z plasteliną kostką, nożyczkami – czy to co dzieci lubią najbardziej:  

                Kropelki przeliczanie                        Krokus kropki                   Jaskółki kropki                     Bocian puzzle                  Tęcza kropki                     Wędrująca kropka              Tulipan kropki                   Zbuduj kwadrat                   Tworzymy obrazek

 

==============================================================================

Eksperyment “Chemiczne jojo”

Eksperymenty dla dzieci w domu to świetny pomysł na wspólną zabawę. Często potrzebne do ich wykonania składniki znajdują się w naszej domowej kuchni, a dzieci mogą wykonać je samodzielnie i cieszyć się z odkrywania świata w sposób aktywny. Potrzebować będziemy: sodę, ocet, olej, barwnik, dzbanek i  strzykawkę.

  • wlewamy ocet do szklanki, a następnie dodajemy do niego barwnik. Możemy zrobić to w kilku szklankach w różnych kolorach. Jeśli nie mamy barwników można dodać sok z buraków lub zabarwić ocet zanurzając w nim bibułę.
  • do dzbanka lub wazonu wsypujemy jedno opakowanie sody oczyszczonej, a następnie po ściance  delikatnie wlewamy olej.
  • kolejnym krokiem jest nabieranie zabarwionego octu za pomocą  strzykawki  i stopniowo po kropelce mniejszej lub większej wkrapiamy ocet do dzbanka obserwując co się dzieje…
  • Opis zjawiska: krople zabarwionego octu wpuszczone do dzbanka z olejem i sodą powoli opadają na dno. Osadzają się na powierzchni sody i tam następuje reakcja. W wyniku połączenia octu (kwasu) i sody (zasady) następuje wytworzenie się gazu – dwutlenku węgla (CO2), który otacza otacza kropelki wpuszczonego octu, a te stają się przez to lżejsze i unoszą się do góry. Gdy nasze niebieskie i zielone kropelki wypłyną na powierzchnię oleju tam gaz ulatnia się, a cięższe krople z powrotem opadają na dno i reakcja się powtarza. Jeśli doświadczenie przeprowadzimy prawidłowo krople powinny wędrować od góry do dołu. zaczerpnięte ze strony www.mojedziecikreatywnie.pl

==========================================================================================

KOLOROWANKI:  DINOZAURY

JEDNOROŻEC

KSIĘŻNICZKA

POJAZDY

POKEMONY

ZWIERZĘTA MORSKIE

ZWIERZĘTA

ZABAWY I GRY :http://bit.ly/ZadaniaBezNudy1

http://bit.ly/ZadaniaBezNudy02

GRA KARTY CZ.1 GRA POLA CZ.2

WITRAŻ

PRZEPIS NA MASY PLASTYCZNE : https://panimonia.pl/2018/01/23/masy-sensoryczne-plastyczne-przepisy/?fbclid=IwAR0nscJgJon_ThPZ6yLGmw3yJqxwn5AvDBGUBJKac22oygYFF7040x9M-vo

 

BIBLIOGRAFIA

UczymyDzieciProgramować

Karolowamama.blogspot.com

panimonia.pl

mojedziecikreatywnie.pl