GRUPA V i VI – BURSZTYNKI i MARYNARZE

 e-mail grupowy jantarekgrupa1@wp.pl 

==========================================================================================

Drodzy Rodzice!

W związku z sytuacją jaka zaistniała, prosimy wszystkich o pozostanie w domach.  W tym miejscu zamieszczać będziemy zabawy i ćwiczenia, które, mamy nadzieję , staną się inspiracją do ciekawego spędzania wspólnego czasu w domu. Zachęcamy również do zaglądania w zakładki innych grup wiekowych w poszukiwaniu inspiracji.

=========================================================================================

 

W związku z nową rzeczywistością spowodowaną zagrożeniem koronawirusem,

zachęcamy do zapoznania się z przydatnymi informacjami,

dotyczącymi przygotowania dzieci do powrotu do przedszkola.

⇒Pakiet-Informacyjny-rodzic

=========================================================================================

ŚWIATŁO I KOLOR „TĘCZOWY PAPIER”

Przygotuj: Miskę z wodą, bezbarwny lakier do paznokci, kawałek czarnego papieru

Wykonaj: Napełnij dużą miskę wodą. Upuść na jej powierzchnię kroplę lakieru.

Zanurz w wodzie kawałek czarnego papieru i po chwili wyjmij go.

Poczekaj chwilę, niech wyschnie. Na kartce ukażą się tęczowe wzory.

Komentarz: Lakier tworzy na wodzie cienką warstwę. Gdy warstewkę

naniesiemy na papier i oświetlimy światłem, odbije się ono

od warstewek lakieru tworząc tęczowe wzory.

 

„Memory geometryczne” – przygotuj kolorowy papier, nożyczki, klej i kilka kartek z bloku technicznego. Wspólnie z dzieckiem wytnijcie z kolorowego papieru 2 zestawy figur, np. po 2 czerwone i zielone kółka, po 2 niebieskie i żółte kwadraty, po 2 czerwone i zielone prostokąty, po 2 niebieskie i żółte trójkąty. Liczba figur zależy od możliwości dziecka, ważne, żeby były po dwie identyczne pod względem kształtu i koloru figury. Przetnij kartki z bloku technicznego na pół lub na 4 części i na każdym kartoniku naklejcie po jednej figurze. Poproś dziecko, aby ułożyło kartoniki figurami do dołu, a następnie kolejno losujcie po 2 kartoniki tak, aby znaleźć parę figur. Więcej zabaw TU ⇒ZABAWY

=========================================================================================

Jeden ze sposobów nauki czytania. Literatura i ciekawe propozycje zabaw.
https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/04/jak-nauczyc-dziecko-czytac/

=========================================================================================

ZABAWY

„Wielkie zbiory” – przygotuj kilka przedmiotów tego samego rodzaju, na przykład skarpetki, piłeczki lub kulki zmiętego papieru, oraz pojemnik. Rozłóż przedmioty w różnych miejscach pokoju, a na środku podłogi postaw pojemnik. Poproś dziecko, aby na hasło „start!” zebrało po kolei wszystkie rozłożone przedmioty do pojemnika. W jednej chwili dziecko może mieć w rękach tylko jeden przedmiot – po kolejny może wrócić dopiero wtedy, gdy poprzedni wrzuci do pojemnika. Zróbcie zawody, kto szybciej zbierze przedmioty. W trudniejszym wariancie zabawy możesz rozłożyć w pokoju dwa rodzaje przedmiotów i dwa pojemniki – dziecko musi wrzucać po kolei przedmioty do właściwego pojemnika.

„Kijek gimnastyczny” przygotuj niewielki kijek, np. od szczotki lub patyk. Poproś dziecko, aby stanęło w rozkroku i trzymając kijek przed sobą zrobiło kilka skłonów w przód, a po chwili kilka naprzemiennych skrętów tułowia w lewo i w prawo. Następnie poproś, aby usiadło w siadzie prostym (z wyprostowanymi nogami) i – trzymając kijek za oba końce – próbowało nim sięgnąć jak najdalej do przodu, a po chwili położyło się na plecach i spróbować sięgnąć kijkiem jak najdalej do tyłu. Po kilku powtórzeniach poproś, aby dziecko położyło się na brzuchu z kijkiem trzymanym rękami przed sobą. Zachęć do przenoszenia kijka nad głową do karku i z powrotem.

 

DOŚWIADCZENIE „PRZYJAŹŃ KOLORÓW”

Przygotuj:  kilka słoików z czystą wodą, farbki plakatowe

Wykonaj: Barwimy za pomocą farbki wodę w słoikach na czerwono, niebiesko i zielono. Opowiadamy o kolorach, które przyjaźnią się ze sobą i dodajemy kolejno:
•    czerwony +żółty= pomarańczowy
•    niebieski + żółty= zielony
•    czerwony + niebieski=fioletowy     

Komentarz:          
Pozwalamy dzieciom dalej eksperymentować z kolorami i wyciągać wnioski. Pomagamy w nazywaniu uzyskanych kolorów wprowadzając nowe terminy

=========================================================================================

=========================================================================================

DOŚWIADCZENIE: Czy bańka może mieć inny Kształt niż Kulisty?

Potrzebne będą: płyn do baniek, słomki, nożyczki z ostrym zakończeniem, duże naczynie, plastelina, wykałaczki.

Przebieg: przygotowuje ze słomek i plasteliny (sam lub z pomocą dzieci) modele brył (sześcian, prostopadłościan, ostrosłup). Dzieci wkładają konstrukcje do miski z płynem do robienia baniek i obserwują kształty, które powstają z błon zaczepionych o słomki.

Wyjaśnienie:

Z poprzedniego doświadczenia wiemy, że siły, które działają na błonę tworzącą bańkę, uniemożliwiają powstanie bańki w innym kształcie niż kulisty. Błony, które powstały w tym doświadczeniu, w rzeczywistości nie są bańkami – to płaskie błony rozpostarte pomiędzy słomkami tworzącymi kształt.

=========================================================================================

„Domowe zawody pływackie” – przygotuj dwa długie ręczniki. Połóż je na podłodze równolegle w odległości około pół metra. Zachęć dziecko, żeby na ręcznikach ustawiło swoje zabawki, które będą dopingować sportowca podczas wyścigów. Następnie poproś, aby dziecko położyło się na brzuchu między ręcznikami i na sygnał wystartowało w wyścigach pływackich – uniosło głowę, ramiona, nogi i wykonywało ruchy jak podczas płynięcia (młodsze dziecko może poruszać wyłącznie rękami lub wyłącznie nogami). W tym czasie ciągnij za końce ręczników, aby dziecko miało wrażenie, że się porusza. Sportowiec dopływa do mety, gdy ściągniesz całe ręczniki. Powtórzcie zabawę kilka razy – możecie próbować wyścigów w różnych stylach pływackich.

   „Mały kucharz” ‒ zachęć dziecko do pomocy podczas przygotowywania posiłku – smarowania chleba masłem za pomocą bezpiecznego noża (plastikowego, bez ostrych krawędzi), obierania ugotowanych warzyw lub jajek, krojenia ich na kawałki. Starsze dzieci mogą pomóc przy obieraniu surowych warzyw za pomocą obieraczki.

 

=========================================================================================

Mamy dziś dla Was dwa proste eksperymenty do wykonania. Spróbujcie, to naprawdę świetna zabawa.

Dzbanek pełen kropli.

Potrzebujesz:

  • sodę oczyszczoną,
  • ocet,
  • olej,
  • barwnik spożywczy, farbka
  • dzbanek, pipetkę lub strzykawkę, szklankę.

Do dzbanka wsyp opakowanie sody oczyszczonej, a następnie po ściance dzbanka delikatnie wlej olej. W osobnej szklance wymieszaj ocet z barwnikiem/ można zabarwić farbką.

Nabierz zabarwiony ocet za pomocą pipetki bądź strzykawki, wkropl go do dzbanka i obserwuj, co się dzieje!

Elektryzujący balon

Potrzebujesz:

  • balon,
  • skrawki papieru,
  • wełniany szalik.

Nadmuchany wcześniej balon potrzyj energicznie skrajem szalika, a następnie zbliż do rozrzuconych na stole kawałków papieru. Możesz go również zbliżyć do ściany, by pokazać dziecku, że oprócz kawałków papieru balon zbliża się również do niej. Dobrze widać też przyciąganie, gdy odkręcimy kran i do cieknącej wody zbliżymy naelektryzowany balon (nie dotykając nim wody). Na własnej skórze poczujemy elektryczność, przykładając naelektryzowany balon do nosa lub własnych włosów, które natychmiast staną dęba.

Źródło: https://dziecisawazne.pl/5-prostych-eksperymentow-naukowych-ktore-mozna-zrobic-w-domu/

=========================================================================================

DOŚWIADCZENIE – Koncentryczne Kopuły

Potrzebne będą: słomki, płyn do robienia baniek.

Przebieg: Rodzic  prosi dziecko, by zwilżyły blat stołu, na którym będą robić bańki. Dziecko wydmuchuje bańki i umieszczają je na blacie stołu tak, by powstała kopuła. Ponownie zanurza słomkę w płynie, przebija ostrożnie powłokę pierwszej bańki i w środku wydmuchuje drugą (a następnie trzecią). Zróbcie konkurs na to, kto zrobi najwięcej baniek jedna w drugiej.

Wyjaśnienie: Gdy delikatnie umieścimy słomkę w bańce, możemy zrobić drugą bańkę. W środku bańki jest powietrze, które przemieszcza się podczas robienia kolejnej bańki (poprzednie bańki się powiększają).

=========================================================================================

DOŚWIADCZENIE Czy woda przesiąka przez szmatkę?

Potrzebne będą: szklanka z wodą, 2 bawełniane szmatki, kartka, gumka recepturka, miska.

Przebieg: Rodzic nad miską polewa jedną szmatkę wodą. Pokazuje dziecku, że staje się mokra, przepuszcza wodę. Następnie napełnia szklankę wodą po brzegi, nakrywa ją drugą szmatką, którą przymocowuje za pomocą recepturki. Szmatkę przykrywa kartką. Nad miską energicznie odwraca naczynie dnem do góry. Po chwili zdejmuje kartkę.

Podsumowanie: Rodzic zachęca dziecko, by opowiedziały, co im się udało zaobserwować: woda nie wylała się ze szklanki mimo tego, że szmatka przepuszcza wodę. Wyjaśnia, że w tym doświadczeniu również widzimy działanie błony powierzchniowej oraz ciśnienia niewielkiego bąbelka powietrza wewnątrz szklanki. Jest ono na tyle duże, że woda nie wypływa ze szklanki nawet przez maleńkie dziurki w szmatce.

Po więcej zabaw zapraszamy TU ⇒ zabawy

 

==========================================================================================

 

Mamy dla Państwa i oczywiście dla dzieci dwa kolejne proste doświadczenia, które nie wymagają wiele pracy, a wszystkie składniki potrzebne do ich wykonania na pewno znajdą Państwo w swoich domach.

Zapraszamy!LAWA

ZABAWY

 

==========================================================================================

Czy sól wpływa na to, że coś tonie lub unosi się na wodzie?

Potrzebne będą: jajka, woda, naczynia (najlepiej przezroczyste), sól, łyżeczki.

Przebieg: Dziecko nalewa wodę do dwóch naczyń. W jednym z nich delikatnie umieszcza jajko. Jajko tonie (opada na dno). Do wody w drugim naczyniu dodają 3–4 łyżeczki soli i dokładnie mieszają. Delikatnie umieszczają w naczyniu jajko. Jajko pływa przy powierzchni.

Wyjaśnienie: Świeże jajko opada w wodzie na dno. Gdy dodajemy do wody sól, zwiększamy gęstość roztworu, co z kolei powoduje wypieranie jajka na powierzchnię. Podobnie się dzieje w większych zbiornikach słonej wody. Na przykład woda w Morzu Martwym jest tak słona, że na jej powierzchni unoszą się nawet osoby, które nie potrafią pływać.

Jeśli macie ochotę się jeszcze pobawić zapraszamy TU ⇒KILKA ZABAW

=====================================================================================

Oto dwa proste eksperymenty, które mogą Państwo wykonać z dziećmi w domu. Zachęcam. To wspaniała zabawa a jednocześnie nauka.

Mieszanie kolorów.

Eksperyment pokazuje, w jaki sposób, mieszając podstawowe kolory, możemy stworzyć inne. Potrzebne będą: naczynia (np. słoiki), woda, oliwa i barwniki do żywności. Wlewamy wodę tak, by zajmowała ½ naczynia. Następnie zabarwiamy ją. Pozostałą przestrzeń uzupełniamy oliwą i dodajemy drugi kolor. Słoiczki zakręcamy. Przy potrząsaniu kolory się mieszają, potem wracają na swoje miejsce. Proste, prawda?

Barwna mozaika.

Wystarczą: talerz, mleko, barwniki do żywności, odrobina płynu do naczyń i patyczek kosmetyczny. Nalewamy mleko na talerzyk. Robimy w nim plamki z dowolnych kolorów. Patyczek zwilżamy w płynie do naczyń, wkładamy do mleka i gotowe.

=========================================================================================

DOŚWIADCZENIE „Silnik rakietowy”

Potrzebne będą:

balony, żyłka (sznur do bielizny lub inny gładki sznurek),  słomki, taśma klejąca.

Przebieg:

Rodzic zawiązuje słomkę na żyłkę (przeciąga ją przez środek słomki), a następnie mocuje naprężoną żyłkę np. między dwoma krzesłami rozstawionymi w odległości 3–4 m od siebie. Dziecko nadmuchuje balony, ale ich nie zawiązuje. Z pomocą rodzica przykleja balon taśmą klejącą  do słomki od spodu. Wylot balonu powinien być skierowany wzdłuż słomki. Dziecko puszczają balony i obserwują ich lot. Następnie oznaczają miejsce, do którego doleciał każdy balon. Im dłuższy tor tym balon dalej poleci. Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie, od czego zależy długość lotu balonu (od wielkości balonu, ilości powietrza w nim zgromadzonego).

Wyjaśnienie:

Balony zbudowane są z elastycznej gumy. Podczas pompowania guma się rozciąga, a powietrze wewnątrz balonu jest sprężane (ściskane). Jeśli nie zawiążemy ujścia balonu, kurcząca się guma wypchnie powietrze. Balonowa rakieta porusza się wskutek wyrzutu powietrza przez ustnik balonu. Doświadczenie to obrazuje działanie silnika odrzutowego, w którym wyrzucane z dużą prędkością spaliny powodują, że samolot lub rakieta lecą.

Więcej zabaw TU ⇒ ZABAWY

=========================================================================================

 

„Wzory z zapałek”

‒ przygotuj ok.20 zapałek. Poproś dziecko, aby rozłożyło zapałki na dwie części tak, żeby w każdej części było tyle samo zapałek (dziecko może rozkładać kolejno zapałki mówiąc „ta jest dla ciebie, ta jest dla mnie”). Z zapałek z jednego zbioru ułóż wzór, poproś, aby dziecko ułożyło taki sam z zapałek z drugiego zbioru. W zależności od możliwości dziecka możesz wykorzystać mniej lub więcej zapałek. Przed przystąpieniem do zabawy możesz poprosić dziecko, aby pomalowało zapałki farbami – zapałki w obu zbiorach powinny być pomalowane w taki sam sposób, aby można było ułożyć wzór, a następnie go odtworzyć.

==========================================================================================

DOŚWIADCZENIA „ZAŁAMANIE ŚWIATŁA”

Potrzebne są: szklanki, ołówki, woda.

Przebieg eksperymentu: Dziecko nalewa wodę do szklanki. Następnie wkłada do niej ołówek, opierając jego brzeg o krawędź szklanki. Co się dzieje? Czy ołówek jest prosty? Czy ołówek się skrzywił lub złamał? Dziecko wyciąga ołówek, sprawdza, czy w samym ołówku nastąpiły jakieś zmiany, następnie ponownie go wkłada do wody i obserwuje wygląd ołówka.

 Wyjaśnienie: Choć trudno to sobie wyobrazić, światło jest falą – nie da się go dotknąć, ani powąchać, ale można zobaczyć. Fala świetlna przemieszcza się z ogromną prędkością, do czasu, gdy na jej drodze stanie przeszkoda. Wtedy fala świetlna zostaje zatrzymana, a przedmiot, który ją zatrzymał… rzuca cień! Światło przenika nie tylko przez powietrze – także przez wodę, na przykład tę w szklankach. Powietrze i woda są zbudowane inaczej, dlatego gdy fala świetlna przechodzi

=======================================================================================

Zapraszamy do zabawy plastycznej z wykorzystaniem rolki po papierze

https://www.youtube.com/watch?v=FpvIOpciq2Y

========================================================================================

 

 

Oto kilka propozycji, które na pewno umilą czas Państwa dzieciom.

Spróbujcie pobawić się z dziećmi w małego chemika. W załączniku znajdziecie Państwo kilka ciekawych eksperymentów.

MAŁY CHEMIK

==========================================================================================

„Tajemnicze stwory” ‒ przygotuj niepotrzebne opakowania po dowolnych produktach, np. pudełka, kubeczki, tacki. Zachęć dziecko do zbudowania z nich stworków – łączenia, oklejania papierem kolorowym, paskami pociętych gazet. Można wykorzystać samodzielnie przygotowany klej z mąki (przepis poniżej). Po wyschnięciu pracy poproś dziecko o jej pomalowanie farbami.

Przepis na klej z mąki: Do garnka wlewamy pół szklanki zimnej wody, dodajemy jedną czubatą łyżkę mąki ziemniaczanej, jedną czubatą łyżkę mąki pszennej  i łyżeczkę soli. Całość mieszamy, aby nie było grudek, a następnie dolewamy szklankę wrzątku, cały czas mieszając. Po ostudzeniu klej jest gotowy.

„Zgadnij, co mam na myśli” ‒ wybierz jeden przedmiot z otoczenia, następne opisz jego wygląd i funkcje tak, żeby dziecko mogło odgadnąć, o co chodzi, np. „Jest niewielki, zielony, stoi na półce, można do niego nalać wodę” (wazonik). Stopień trudności (wybór przedmiotu i jego opis) możesz zmieniać w zależności od możliwości dziecka.

DOŚWIADCZENIE Koncentryczne Kopuły

Potrzebne będą: słomki, płyn do robienia baniek.

Przebieg:  Rodzic prosi dziecko, by zwilżyło blat stołu, na którym będziecie robić bańki. Dziecko wydmuchuje bańki i umieszcza je na blacie stołu tak, by powstała kopuła. Ponownie zanurzają słomkę w płynie, przebijają ostrożnie powłokę pierwszej bańki i w środku wydmuchują drugą (a następnie trzecią). Spróbujcie zrobić jak najwięcej baniek jedna w drugiej.

Wyjaśnienie: Gdy delikatnie umieścimy słomkę w bańce, możemy zrobić drugą bańkę. W środku bańki jest powietrze, które przemieszcza się podczas robienia kolejnej bańki (poprzednie bańki się powiększają).

==========================================================================================

Doświadczenia eksperymentalne są wyjątkowo efektywnym sposobem nauki. Zapadają w pamięci na długo, pokazują procesy całościowo, uczą przy okazji rozumowania przyczynowo-skutkowego. Ponadto, sprawiają wiele radości. W dodatku jest to dobry pomysł na rozrywkę, która jest kształcąca i pasjonująca. Poniżej przedstawiam Państwu kilka propozycji naukowych doświadczeń, które z powodzeniem można wykorzystać jako fascynującą część edukacji.

EKSPERYMENTY

ZABAWY W DOMU

 

źródło www.domowa.edu.pl

==========================================================================================

CIĄG DALSZY DOŚWIADCZEŃ Z WODĄ: Czy woda ma skórę?

Potrzebne będą:

pieprz mielony, płyn do mycia naczyń, miseczki, woda.

 

Przebieg:

Dzieci sypią do wody mielony pieprz. Obserwują,

czy pieprz tonie czy unosi się na powierzchni. Rodzic nalewa do drugiej miseczki płyn do naczyń. Dziecko nabiera odrobinę na palec i wkładają do miseczki. Obserwuje co się dzieje z pieprzem.

 

Podsumowanie:

Rodzic prosi, by dziecko opowiedziało, co mu się udało zaobserwować. Następnie wyjaśnia: „Wszystko, co nas otacza, przyciąga się nawzajem.

Czasem bardzo mocno, na przykład Ziemia przyciąga nas, a my przyciągamy Ziemię, dlatego możemy chodzić i nie odlatujemy w kosmos – ta siła to grawitacja.

Czasami przyciąganie między obiektami (które naukowcy nazywają ciałami) jest tak małe, że można je sprawdzić wyłącznie

za pomocą bardzo skomplikowanych urządzeń

pomiarowych. Cząsteczki cieczy też się przyciągają,

a w wyniku tego przyciągania na powierzchni

cieczy tworzy się sprężysta błona, zwana błoną

powierzchniową. Mydło, szampon, płyn do naczyń

to detergenty – ich zadaniem jest ułatwienie umycia

skóry, włosów lub naczyń. Detergenty umożliwiają

zerwanie połączeń między cząsteczkami, dzięki czemu brud może się wydostać na powierzchnię, a stamtąd łatwiej go usunąć”.

==========================================================================================

ZABAWA MATEMATYCZNA

Rodzic rysuje na kartce ludka i umieszcza w nim rozrzucone losowo cyfry. Rzucajcie kostką, a zadaniem dziecka jest odszukanie i zaznaczenie cyfry, którą pokazuje wyrzucona liczba oczek. Starsze dzieci mogą spróbować dopisać do cyfr działania na dodawanie, a może i odejmowanie. Powodzenia Starszaki.

ZADANIE DLA DZIECI

Rodzic czyta wierszyk, a dziecko rysuje pod dyktando pajacyka. Następnie dziecko koloruje koło na żółto, kwadrat na czerwono, a prostokąty na niebiesko i trójkąt na zielono.

Przedszkolaczek Jacek to majster nie lada
Spójrzcie, jaką mozaikę układa
Jedno koło, jeden kwadrat, cztery prostokąty.
Głowa, brzuszek, ręce, nogi, kapelusz trójkątny.
Trzeba jeszcze zrobić butki z prostokątów małych.
No i proszę – już pajacyk zrobiony jest cały.

Następnie rodzic mówi nad pajacykiem narysuj słoneczko i dwie chmurki, pod zieloną trawę, obok pięć kwiatków, a po prawej stronie u góry ptaszki. Jeśli dziecko ma ochotę to dalej wymyślamy podobne polecenia. I piękny rysunek gotowy.

==========================================================================================

Jeżeli macie ochotę  wykonać takie jajo instrukcję znajdziecie

TU ⇒JAJKO WIELKANOCNE

 

 

 

KARTA PRACY NR1 GR 5

KARTA PRACY NR 2 GR 5

KARTA PRACY NR 3 GR 5

KARTA PRACY NR 5 GR 5

KARTA PRACY NR 6 GR 5

========================================================================================

Zachęcamy rodziców do skorzystania z cyklu „Porozmawiajmy o emocjach”. Co jakiś czas będziemy umieszczać treści do wykorzystania w domu. Dziś o lękach ⇔POROZMAWIAJMY O EMOCJACH

 

Zabawy w wysłuchiwanie głosek w wyrazach, np. mama mówi wyraz, a dziecko ma zaklaskać gdy usłyszy np. dana literkę.

„Coś na c” – zabawa na podawanie wyrazów zaczynających się na literkę „c” na zmianę raz rodzic, raz dziecko,  aż nam zabraknie propozycji, wtedy zmieniamy literkę.

Zabawa w „ciepło-zimno” – dziecko wychodzi z pokoju, a rodzić chowa jakiś przedmiot; gdy przedmiot jest dobrze ukryty, dziecko rozpoczyna poszukiwania, a rodzic nakierowuje mówiąc ciepło – gdy jest blisko lub zimno – gdy od niego się oddala.

Zachęcam do wykonania doświadczenia ⇒ „Wulkan” super rozrywka dobra na nudę, fajnie jest dodać trochę farby aby lawa miała kolor. Miłej zabawy

 

==========================================================================================

EKSPERYMENTY Z WODĄ

Proponujemy Państwu proste eksperymenty w celu poznania właściwości wody. Mieliśmy wykonać te doświadczenia w przedszkolu, ale zważywszy na sytuację, nie wiemy, czy nam się to uda. Może zechcą Państwo wykorzystać naszą propozycję w domu. Zapewniam, że wszystkie niezbędne produkty i sprzęty mają Państwo w swojej kuchni. EKSPERYMENTY Z WODĄ GR.V 

KARTA PRACY 1 GR. V      KARTA PRACY 2 GR. V    KARTA PRACY 3 GR. V    KARTA PRACY 4 GR. V    KARTA PRACY 5 GR. V

 

 

 

ZABAWY Z RODZICAMI

„Zrób tyle” – zabawa ruchowa, rodzic ma przyszykowane kartoniki z cyferkami 1-10. Pokazuje kartonik z daną cyfrę i liczbą kropek, następnie określa ćwiczenie jakie dziecko ma zrobić (przysiady, podskoki, klaśnięcia, podskoki itp.). Następnie zmiana roli.

„Kinderkowa matematyka” potrzebne będą opakowania po kinder niespodziankach oraz wypraska po jajkach. Na jajeczkach kinder piszemy proste przykłady na dodawanie np.2+2, a w wgłębieniach piszemy wynik. zadaniem jest dopasowanie rachunku do wyniku.

ZADANIA DLA DZIECI

Załóżcie hodowlę fasoli w słoiku na gazie – Będziemy potrzebować mały słoik z wodą, na którym montujemy gazę i układamy na niej kilka ziaren fasoli. Niech dzieci co drugi dzień wykonają rysunek z obserwacji, rodzice mogą pomóc wykonać opis. Po zakończonej kwarantannie niech dzieci przyniosą swoje hodowle do przedszkola. Zobaczymy, która fasola będzie większa. Miłej zabawy.

 

KARTY PRACY DO POBRANIA:

4 liczymy wyrazy w zdaniu

KARTA PRACY DODAW 6LATKI

KARTA PRACY GŁOSKI 6 LATKI

KARTA PRACY GRAFOM 6 LATKI

KARTA PRACY KOL WG KODU 6 LATKI

KARTA PRACY LICZBY 6 LATKI

KARTA PRACY RÓŻNICE 6 LATKI

KARTA PRACY SYLABY 6 LATKI

RYTMY

RĘKA LEWA-PRAWA1

FIGURY GEOMETRYCZNE1